Képek

Képek

Oldalak

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers

2011. február 27., vasárnap

Állatkertben jártunk


Pénteken és szombaton is…Úgy veszem észre a fiúk elérték azt a kort, hogy érdeklődést mutatnak nem csak a fajátékok, hanem az állatok iránt is. Többen ajánlották, hogy vegyünk éves bérletet, mert biztos, hogy többször ellátogatunk majd ide. Megfogadva a „régebbi motorosok” tanácsát így is tettem és nem bántam meg. Biztos ki fogjuk használni, mert rengeteg állat van hatalmas területen és nagyon sok jópofa fajátékkal, mászókával, magaslessel, homokozókkal tették még izgalmasabbá a parkot. Pénteken bejártuk az alsó felét, ma ismét ugyanezt a részt, mert Apának is mindent meg kellett mutatni…
A fiúk a szokások rabjai… emlékeztek arra, hogy tegnap hol ittunk, hol ettünk, hol mászókáztunk és ma mindezt ugyanúgy végigcsináltuk. A fókák és a pingvinek, na meg a vízilovak a favoritok. Én a gorillákat találtam nagyon érdekesnek. Hozták a karácsonyra kapott fényképezőgépet és főleg Benike lelkesen fényképezett.
Itt is kiderült, hogy bár ikrek mennyire mások…Beni rohan előre, közel megy az üvegfalhoz, nem kakil be mikor felbőgnek a vadállatok, Dani többször visszafut hozzám, megfogja a kezemet, a félelmetes vízilóröfögést hallva haladéktalanul el akarja hagyni a termet és csak akkor nyugszik meg ha felemelem. Hajlandó még egy percet kibírni, míg sikerül Tesót is rábírnom a távozásra.
Hozzáteszem ma Beninél is eltörött a mécses. Vagányan bemászott az állatsimogatóba (mint tegnap), hogy eldicsekedjen Apának milyen ügyesen el tudja kapni a kis gidákat….Pechére összeakadt egy harcias öreg kecskével, aki a fejével arrébb taszigálta a kicsiket. Nem csak a gida, hanem Beni is elveszítette az egyensúlyát és a földre huppant. A föléje magasodó kecske látványától inába szállt a bátorsága és sírva-ríva ki kellett emelni a ketrecből. Hogy melegében elfojtsuk a negatív élményeket persze bemásztam Én is és újból neki futottunk a gidák etetésének. Most már sikerrel jártunk….
Egy kiadós délutáni ebéd után hazaindultunk. A fiúk már a kocsiban elaludtak, sikerült betenni őket az ágyukba és Petivel mi is kidőltünk…
Az időre most nem lehet panasz, állandóak a mínuszok, de verőfényes napsütés van és nagyon friss a levegő. Az állatkert Troja-Trojska kerületben fekszik nagyon rendezett és karbantartott rész. Közvetlenül a park mellet áll egy szép kastély. Elhatároztam, hogy tavasszal mindenképpen megnézzük.
Prága egy kis ékszerdoboz, telis tele látnivalókkal, felfedezésre váró kis utcákkal, múzeumokkal, tisztán tartott parkokkal, izgalmas kapualjakkal. Az ember elindul és csak egyszerűen jó sétálni…Múlt hét pénteken voltam egy buliban, amit az itt élő magyar „csajok” szerveztek. Ahogy itt beszélgettem, az egyik lány megjegyezte, hogy nem az a nehéz ide kiköltözni, hanem innen visszamenni…
Az emberekkel kapcsolatban eddig pozitív tapasztalataink vannak. Mindenki segítőkész, az idősebbek közül többen beszélnek németül, vagy pár szót magyarul. Másokkal pedig általában angol nyelven lehet boldogulni. Azok a barátságtalanabbak, akik csak csehül beszélnek, mert úgy veszem észre, hogy frusztrálva érzik magukat, idegesíti őket, hogy nem tudnak kommunikálni.
Petivel úgy döntöttünk, hogy a fiúk márc 1.-vel elkezdik az ovit. A doki néni azt javasolta, hogy maradjanak még itthon, de mivel teljesen jól vannak nem húzzuk tovább az időt. Kell nekik a közösség. Először csak a hét első három napján fognak menni, már nézegettünk képeket az oviról és elméletben elkezdtünk felkészülni a kedd reggelre.
Emesével is váltottam pár szót oviról, mert pénteken reggel történt egy kis baleset és gondoltam egy három fiúgyermekes anyukának már biztos be kellett szereznie speckó ragtapaszt a gyógyszertárban. Beni fellökte Danit, aki neki esett az éjjeli szekrénynek és a bútor sarka beleállt a homlokába. Szerencsére a vérzés hamar elállt, de a seb mélyebbnek tűnt..megfordult a fejemben a sebészet, de aztán elvetettem és tapasszal összehúztam a bőrét. Ezt is megúsztuk…
Emesétől kölcsönkaptuk a Mackótestvér második részét, azóta Apával együtt ezt nézik. Édes hármasban befészkelik magukat a kanapéra és jókat röhögnek…én pedig tudok írni.

2 megjegyzés:

  1. Áááá........költöznék Én is oda Prágába!!!

    VálaszTörlés
  2. Mondtam neked, jó hely ez a Prága, nekem bejött :o))Állatkert? Jó ötlet, csak lenne már picit melegebb. Március 3-át írunk, könyörgök.

    VálaszTörlés